TANÁRSZAKOS HALLGATÓK KÉPZÉSE „Egyenes út az egyetemre. Komplex felkészítő program a továbbtanulás támogatásához.” Kurzus helyszíne: később/online – veszélyhelyzetnek megfelelő utasítás szerint
Résztvevők: 15 fő
A kurzus célja: Célunk, hogy a résztvevők ismerjék meg az eltérő képzési igényű diákok továbbtanulási esélyeinek és fejlesztési lehetőségeinek támogatását. Legyenek tájékozottak az SNI diákokat segítő egyetemi programok tekintetében és ismerjék azok középiskolai adaptálási lehetőségeit a sikeres továbbtanulás érdekében. Ismerjék meg a felsőoktatásban való továbbtanulást hatékonyan megalapozó tanulásmódszertan viszonyformáló és szokásformáló módszereit, a tanulási képességet fejlesztő eljárások és a tanulást segítő korszerű módszerek hatásait, tanítási-tanulási folyamatokba történő integrálási lehetőségeit. Cél, hogy a résztvevők tájékozottak legyenek a felvételi rendszer és a pályaorientáció aktuális kérdésköreiben, a pályaválasztás sikeres megalapozásának lehetőségeiben. Célunk, hogy a leendő pedagógusok célirányos felkészítésével váljanak képessé a diákokra nehezedő pályaválasztási döntésekből adódó nyomás csökkentésére; munkaerő-piaci tájékozottságuk alapján a pályaválasztás sikeres megalapozására.
Tematika:
- egység
Bevezető; a program és az együttműködés keretei, ismerkedés
A serdülőkor és fiatal felnőttkor mentálhigiénéje
Kik a fogyatékossággal élő diákok
A tanár feladatkörei esélyegyenlőségi aspektusból |
- egység
A tanítási-tanulási folyamatok szereplőinek problémakörei
Motiváció, a tanulási attitűd formálása
A tanulási szokások jelentősége a továbbtanulás megalapozásában
A tanulási kompetencia kulcskérdése: a tanulási képességek fejlesztése |
- egység
A pályatervezés elméleti keretei
A tudatosság szerepe a pályaválasztásban
Pályaválasztás és pályaismeret, munkaerőpiac
|
A kurzus teljesítésének feltétele:
Önreflexió feltöltése (Coospace Feladat) változástervező modell alkalmazásával megadott határidőre:
a résztvevő egyrészt visszajelzést ad arról, hogy a képzésen megismert tartalmak tükrében hogyan látja saját szerepét leendő diákjai pályaorientációs folyamatában; másrészt megtervezi lehetséges lépéseit pedagógiai folyamatokban, melyek megvalósításával hatékonyan támogatja a tanulási és a pályaorientációs önismeretet, a tanulási kompetenciák fejlesztését a továbbtanulás megalapozásához és hosszú távon a pályaválasztást, pályabeválást.
Értékelési szempontok: a képzés komplex szemléletének megismerését, illetve a kurzuson szerzett elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátításának mélységét, azok alkalmazásának képességét, eredményességét mutatja a beadandó.
Értékelés: megfelelt, nem felelt meg.
A képzést vezetik:
-
Dr Szenes Márta, SZTE Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ, igazgató, pedagógiai szakpszichológus
-
Fazekas Melinda, SZTE Karrier Iroda, szakmai vezető, mentálhigiénés szakember
-
Marunák Mária, SZTE Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ, tanulásmódszertan tréner és szaktanácsadó
-
Nagy Katalin, SZTE Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ, esélyegyenlőségi referens
-
Török Viktória, SZTE Török Viktória EÉTK, esélyegyenlőségi munkatárs