A TANULÁSMÓDSZERTAN TANÍTÁSA
- OROSZLÁNY PÉTER MÓDSZERE -
30 órás, 30 kreditpontos akkreditált program pedagógusok részére
akkreditáció száma: 9/349/2018
A tudás hatékony megszerzéséhez nélkülözhetetlen alapképességeket fejlesztő,
konkrét tanulási módszertant bemutató tréning
Célja:
Gyakorló tanárok felkészítése a tanulás tanítására, a gyerekek tanuláshoz való viszonyának pozitív irányú megváltoztatására, tanulási szokásaik formálására, saját tanulási módszerük kialakítására. A tanulási önismeretük és tanulási képességeik fejlesztésének integrálása az iskolák pedagógiai programjába és a szaktárgyak tanításának módszertanába.
A témakörökből:
Részvételi díj: 38.000,- Ft
(+ szállás, étkezés igény szerint)
Jelentkezési lap itt tölthető le pdf vagy doc formátumban.
Intézmények számára kedvezményes részvételi lehetőség, kihelyezett képzéssel.
További tájékoztatás és jelentkezés:
Marunák Mária, Tel: 30/290-3160
e-mail: eetkkepzes@gmail.com
Iskoláinkban egyre több a tanulással küszködő gyerek, és egyre több a tanítással és neveléssel küszködő tanár. A problémák a gyerekek tanuláshoz való rossz viszonyában, szokásrendjük hiányosságaiban, tanulási képességük és az ehhez szükséges részképességek fejletlenségében, valamint a tanulási módszerekben és technikákban való járatlanságukban nyilvánulnak meg. A „Tanulásmódszertan tanítása” c. pedagógus továbbképzés ezekre a problémákra kínál hatékony megoldást: feltárja a tanulási-tanítási nehézségek hátterét, bepillantást ad a terápia és a rehabilitáció lehetőségeibe, bemutatja a tanulási szokások kialakításának eszközrendszerét, saját élményű feladatokon keresztül közel hozza a résztvevőkhöz a tanulási képességek fejlesztésének gyakorlatát, ennek munkaformáit (kooperatív technikák, oldó beszélgetések, kérdőívezés, játék stb.) az egyes részképességek területén (figyelem, beszéd, hangos és néma értő olvasás, emlékezés, gondolkodás), számba veszi a legfontosabb egyéni tanulási módszereket, megadja az alapokat a tanulásmódszertan iskolai órarendbe és tanítási szakórákba illeszthető tanítására, felkészít a rendelkezésre álló taneszközök használatára, a tanítás során követendő szemléletmódra és jelzi a sikeres megvalósításhoz szükséges iskolaszervezési feladatokat.
A képzés jellemző munkaformái, módszerei: előadás, csoportos beszélgetések, feladatok saját-élményű kipróbálása egyéni-, páros- és csoportgyakorlatok keretében.
Tematika
A TANULÁSMÓDSZERTAN TANÍTÁSA című 30 órás továbbképzési programhoz
akkreditáció száma: 43/18/2014
A képzés célja :
Gyakorló tanárok felkészítése a tanulás tanítására, a gyerekek tanuláshoz való viszonyának pozitív irányú megváltoztatására, tanulási szokásaik formálására, a tanuláshoz nélkülözhetetlen alapképességeik fejlesztésére, saját tanulási módszerük kialakítására. A tanulási képességek fejlesztésének integrálása az iskolák pedagógiai programjába és a szaktárgyak tanításának módszertanába.
A képzés részletes tematikája:
1 |
A tanfolyam programja és követelményrendszere, ismerkedés, közösségépítés |
1 óra |
2 |
A tanítás-tanulás folyamatában résztvevők problémáinak összegyűjtése, elemzése |
2 óra |
3 |
Motíváció: a tanuláshoz való viszony elemzése, formálása a tanári gyakorlatban |
2 óra |
4 |
A tanulás tanításának programja, a tanulás tanításának rejtett és nyitott tanterve |
2 óra |
5 |
A tanulási szokások feltárása /napi ritmus, szokásrendszer, időmérleg/ és alakítása |
1 óra |
6 |
Figyelemfejlesztés: az észlelés, a figyelem fajtái, terjedelme, fejlesztő gyakorlatok |
3 óra |
7 |
A beszéd fejlesztése: beszédtechnika, kifejezőképesség, gyakorlatok |
3 óra |
8 |
A kifejező, hangos olvasás, gyakorlatok |
1 óra |
9 |
A néma, értő olvasás, a dinamikus olvasás: olvasásfejlesztés számítógéppel |
2 óra |
10 |
Az emlékezet fejlesztése: típusok, memoriterek, mnemotechnikák |
2 óra |
11 |
A gondolkodás fejlesztése: kérdéskörei és tanítása |
3 óra |
12 |
Korszerű technikák a tanulói képességek szolgálatában |
3 óra |
13 |
Korszerű tanítás- és tanulásszervezés, mint a tanulás tanításának megvalósítása: |
4 óra |
14 |
A tanfolyam zárása |
1 óra |
A teljesítés követelményei:
A résztvevők a tréning és az egyéni felkészülés után olyan tanulásmódszertani, vagy szaktárgyi órákat tartanak, melyeken hasznosítják a megismert tanulásmódszertani szemléletet és melyekbe beépítik, alkalmazzák a tanulási képességet fejlesztő gyakorlatokat, módszereket és munkamódokat.
A tanúsítvány kiadásának feltétele a foglalkozásokon való 90 %-os részvétel, valamint írásbeli beszámoló (3-5 oldal) készítése a képzés elvégzése után 6 hónapon belül: az alapvető tanulási stílus feltárása, a tanulási hatékonysággal kapcsolatos problémák okainak felismerése, a tanítás során lehetséges lépések és kipróbált módszerek felmutatása a konkrét tanulói csoportokban.
Értékelési szempontok: a tanfolyamon szerzett elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátításának mélységét, azok alkalmazásának képességét, eredményességét mutatja a dolgozat. Értékelés: kiválóan megfelelt, megfelelt, nem felelt meg.
Írásos beszámoló készítéséhez ajánlott témák:
- tanítási tapasztalatok összegzése;
- tanulási diagnózis egy gyermekcsoportról;
- esettanulmány készítése a diagnózis alapján történő, tanulást segítő foglalkozásokról (csoportos vagy egyéni eset);
- részletes óraterv a tanultak alapján;
Taneszközök:
Intézményünkben díjmentesen igénybe vehető szolgáltatások:
Előzetes tudásszint mérés
Képzési szükségletek feltárása és képzési tanácsadás