Friss hírek

437328513_408740465338419_7683525222747477088_n

Az idei TTIK sportnapot új feladatokkal színesítette állomásán a Sansz Iroda.

437328513_408740465338419_7683525222747477088_n

Az idei TTIK sportnapot új feladatokkal színesítette állomásán a Sansz Iroda.

Diszlexiás hallgatóknak

Miben tud támogatást nyújtani a Sansz Iroda a tanulási zavarral küzdő hallgatóknak?


A Szegedi Tudományegyetem Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központjában működő SANSZ iroda személyre szóló szolgáltatásokkal segíti az egyetem speciális képzési igényű regisztrált hallgatóit. Az alábbi szolgáltatások a regisztrációt követően díjmentesen elérhetőek a hallgatók számára:

  • tanulmányi esélyegyenlőségét biztosító ügyekben tájékoztatás és tanácsadás
  • tanulmányi és vizsga kedvezmények biztosítása
  • elektronikus anyagok, jegyzetek beszerzése
  • kis értékű tárgyi eszközök kölcsönzése (pl.: digitális diktafon)
  • személyi segítő biztosítása
  • tréningek, közösségi programok szervezése
  • szabadon választható kurzusok

Tanácsadás:

  • életvezetési tanácsadás
  • tanulásmódszertan egyéni tanácsadás
  • karriertanácsadás


Építs erősségeidre és fejlődj tovább!


Szabadon választható kurzusaink segítségével fejlesztheted énhatékonyságodat, koncentrációs képességedet, logikai és motorikus képességeidet, javíthatod koordinációdat, ezáltal fokozhatod tanulási hatékonyságodat!

  • Hatékony tanulás felsőfokon – Speciális képzési igényű hallgatók számára
  • Eszközös képességfejlesztő tréning zsonglőr kellékekkel
  • Turbózd fel magad – fordítsd előnyödre a kihívást jelentő sajátosságaidat!

A "hatékony tanulás felsőfokon" tréning célja a diákok tanuláshoz való viszonyának tudatosítása és pozitív irányú megváltoztatása, tanulási szokásaik formálása, a tanuláshoz nélkülözhetetlen alapképességeik fejlesztése, saját hatékony tanulási módszerük kialakítása. A tréningen azonosíthatod saját tanulási stílusod, és megismerheted azokat a stratégiákat, amelyek leginkább segíthetnek a hatékonyabb tanulásban. A tréning segít tudatosítani a nehézségeidet és felismerni az erősségeidet.


Diszlexiásként valószínűleg komoly kihívást jelent a tanulnivalók megnövekedett mennyisége és az időbeosztás önálló szervezése. Bízunk benne, hogy a tréningeink és a felsőbbéves hallgatókkal való beszélgetések (sansz klubokon, önsegítő csoportban, illetve, a Tanulás-Mód-Szer-Tár online tanulásklubon) javadra válnak, amennyiben részt veszel ezeken.


Kérheted kortárs tanulásmentorok segítségét is, velük az online Tanulás-Mód-Szer-Tár klubban is fölveheted a kapcsolatot, illetve a Tanulás-Mód-Szer-Tár CooSpace színtérben az általuk már megosztott hasznos tartalmakkal (videók, szakirodalmi ajánlók, tanulási tanácsok) bővítheted eszköztáradat. A színteret az „Ahová jelentkezhetek” CooSpace menüben éred el. Elérési útmutató itt (link)
(pdf formátumban van a Letölthető dokumentumok mappában)

További lehetőségek a hatékonyabb tanuláshoz:


E-learning kurzus


A Hatékony tanulás I. e-learning kurzust 1 kredittel, vagy kredit nélkül is elvégezheted. Kiváló alapot biztosít számodra a mélyebb tanulási önismerethez, a hatékony tanulási szokások kialakításához és az eredményességedet támogató technikák, stratégiák elsajátításához.


A kurzust itt éred el:


https://eta.bibl.u-szeged.hu/3792/


Jegyzet


Hogyan tanul a sikeres egyetemista?: tanulásmódszertani útmutató felsőoktatásban részt vevő hallgatók számára. (Tarkó Klára; Marunák Mária; Szenes Márta; Rúzs Molnár Krisztina; Lippai László; Nagy Gyula, 2021)


A jegyzetet innen tudod letölteni:


https://eta.bibl.u-szeged.hu/5684/

Az eszközös képességfejlesztő tréning (ZSONGLŐR tréning)

A hazai felsőoktatási intézmények közül elsőként az SZTE hirdetett zsonglőrködést kurzusként a speciális képzési igényű hallgatók számára. A különleges mozgásforma fejleszti az egyensúlyrendszert, a két agyfélteke összehangolt működését, javítja a koncentrációs képességet. Rendszeres gyakorlással fejlődik a vizuális feldolgozás, a mozgásirányítás, a ritmusérzék, javul a koncentrációs képesség. Emellett a részképesség-zavaros emberek önbizalma is megnövekszik az eszközhasználat közben elért sikerélmények hatására. A képzési tematikának megfelelően a hallgatók öt zsonglőr eszközzel ismerkednek meg a kurzus során: zsonglőrtányér, zsonglőrlabda, poi, virágbot és diaboló.
További információ: https://www.youtube.com/watch?v=ym-luVKTay8


A Turbózd fel magad – fordítsd előnyödre a kihívást jelentő sajátosságaidat! kurzus


Csányi Csaba megoldásfókuszú coach, teamcoach sajátos módszerét alkalmazza Turbózd fel magad – fordítsd előnyödre a kihívást jelentő sajátosságaidat! kurzusán.
A hat találkozóból álló kurzus célja, hogy segítse a hallgatókat hátránynak nevezett sajátosságaik előnnyé alakításában, annak felismerésében, hogy sajátos adottságaik mennyi lehetőséget rejtenek számukra.
Célkitűzések: a résztvevők fedezzék fel és tudatosan használják erősségeiket, bátran építsenek egyéni sajátosságaikra; tudatosan alakítsanak ki támogató szokásokat, rutinokat és együttműködéseket; erősödjenek meg önbizalmukban; fejlesszék reflexiós és önreflexiós készségüket; alakítsanak ki fejlődésre inspiráló, (támogató) kapcsolatokat; fejlesszék szociális készségeiket;


Egyenlő eséllyel az oktatásban…


NÉHÁNY TANÁCS A MINDENNAPOKRA VONATKOZÓAN


A speciális képzési igényű hallgatókat megillető tanulmányi kedvezmények érvényesítése érdekében a Sansz iroda segítséget nyújt egy Igazolás kiállításával, amely a regisztráció után, az egyéni igények megismerése után készül el. Ez az igazolás tartalmazza mindazokat a kedvezményeket, amelyek a hallgatót megilletik – pl. többletidő a vizsgán, szóbeli vizsgáztatás lehetősége stb.


Az oktatók viszont csak abban az esetben értesülnek a látássérült hallgató egyéni igényeiről, amennyiben a hallgató kommunikálja azt. Ezért javasoljuk az oktatókat még a kurzusok kezdete előtt megkeresni, vagy az első előadás alkalmával bemutatkozni nekik. A legjobb, ha a hallgató levélben, vagy személyesen keresi meg az oktatót, és beszél vele arról, hogy milyen nehézségei adódhatnak a tárgy teljesítésével kapcsolatban, például tankönyvek, szakirodalom feldolgozása, előadások/vetítések követése, zárthelyi dolgozatok, vizsgázás stb.


Számonkérés előtt ismét érdemes egyeztetni az oktatóval a számonkérés módját és körülményeit. Amennyiben a hallgató például az írásbeli helyett szóbeli vizsgát tesz, a többiektől eltérő időben és helyen teszi ezt valószínűleg, erre az oktatónak is fel kell készülnie, a vizsgát meg kell szerveznie időben.

Keress bennünket bátran személyesen, e-mailben vagy telefonon! Zárt facebook csoportunkban pedig figyeld rendszeresen jelentkező programjainkat is!
Kíváncsiak vagyunk a véleményedre is: ha bármilyen észrevételed van a szolgáltatásainkkal, azok működésével kapcsolatban, kérünk, mondd el nekünk!