Friss hírek

437328513_408740465338419_7683525222747477088_n

Az idei TTIK sportnapot új feladatokkal színesítette állomásán a Sansz Iroda.

437328513_408740465338419_7683525222747477088_n

Az idei TTIK sportnapot új feladatokkal színesítette állomásán a Sansz Iroda.

Kurzusaink

Építs erősségeidre és fejlődj tovább!
Szabadon választható kurzusaink segítségével fejlesztheted énhatékonyságodat, koncentrációs képességedet, logikai és motorikus képességeidet, javíthatod koordinációdat, ezáltal fokozhatod tanulási hatékonyságodat!
Hatékony tanulás felsőfokon – Speciális képzési igényű hallgatók számára
Eszközös képességfejlesztő tréning zsonglőr kellékekkel
Turbózd fel magad – fordítsd előnyödre a kihívást jelentő sajátosságaidat!


Eszközös képességfejlesztő tréning zsonglőr kellékekkel

A hazai felsőoktatási intézmények közül elsőként az SZTE hirdetett zsonglőrködést kurzusként a speciális képzési igényű hallgatók számára. A különleges mozgásforma fejleszti az egyensúlyrendszert, a két agyfélteke összehangolt működését, javítja a koncentrációs képességet. Rendszeres gyakorlással fejlődik a vizuális feldolgozás, a mozgásirányítás, a ritmusérzék, javul a koncentrációs képesség. Emellett a részképesség-zavaros emberek önbizalma is megnövekszik az eszközhasználat közben elért sikerélmények hatására. A képzési tematikának megfelelően a hallgatók öt zsonglőr eszközzel ismerkednek meg a kurzus során: zsonglőrtányér, zsonglőrlabda, poi, virágbot és diaboló.
További információ: https://www.youtube.com/watch?v=ym-luVKTay8

VISSZAJELZÉS HALLGATÓKTÓL:


“Megtapasztaltam, hogy nagyon kikapcsol ez a fajta tevékenység, utána szellemileg kipihentebbnek érzem magam, és amíg az eszközzel foglalkozom, tapasztalom, hogy minden figyelmemet rá fordítom. Én biztos vagyok benne, hogy a koncentrációmat, a figyelem összpontosítási készségemet javította a kurzus.”


“Ez volt az eddigi legjobb kurzus, amit egyetemi tanulmányaim során felvettem. Az elején nem tulajdonítottam túl nagy jelentőséget annak, hogy a kurzus a tanulási nehézségeimen segíteni fog. Nekem csak kikapcsolódás volt. Elmentem az órára és nagyon jól éreztem magam, az oktatók kedvesek és odaadóan végzik a munkájukat, ha valami nem ment már jöttek is segíteni. Most visszagondolva azonban, elképesztő hogy mennyit fejlődött a kitartásom, nem csak zsonglőrködés közben. A tanulásban, munkában és az életemben.”


“Talán a poi volt a kedvenc eszközöm, mert szerintem viszonylag gyorsan látványos dolgokat tudtam elérni és megtanulni, persze gyakorlás még bőven kell. Illetve nagyon bírtam azt, hogy néha nem tudtam, hogy mit csinál a jobb és a bal kezem, aztán szépen lassan minden a helyére került. De egy bizonyos idő után minden eszközt megkedveltem, mindenben találtam valami jót. Élveztem az órákat (szóval köszi :)), élveztem azt, hogy szépen fel volt minden építve, minden megoldható volt. Szerintem jó ötlet volt labdákkal kezdeni, mert egy látványos poi után esetleg többek kedvét elvehette volna a labda, nem csak azért, mert egyszerűbb, de nehezebb benne fejlődni. Szóval hirtelen ennyi és kredit nélkül is felvenném az órát :) “




Turbózd fel magad – fordítsd előnyödre a kihívást jelentő sajátosságaidat!


Csányi Csaba megoldásfókuszú coach, teamcoach sajátos módszerét alkalmazza Turbózd fel magad – fordítsd előnyödre a kihívást jelentő sajátosságaidat! kurzusán.
A hat találkozóból álló kurzus célja, hogy segítse a hallgatókat hátránynak nevezett sajátosságaik előnnyé alakításában, annak felismerésében, hogy sajátos adottságaik mennyi lehetőséget rejtenek számukra.
Célkitűzések: a résztvevők fedezzék fel és tudatosan használják erősségeiket, bátran építsenek egyéni sajátosságaikra; tudatosan alakítsanak ki támogató szokásokat, rutinokat és együttműködéseket; erősödjenek meg önbizalmukban; fejlesszék reflexiós és önreflexiós készségüket; alakítsanak ki fejlődésre inspiráló, (támogató) kapcsolatokat; fejlesszék szociális készségeiket.


Tervezett témák:
- kihívások és megoldások – sajátosságaink, mint erőforrások;
- „tanuljuk magunkat”;
- örömök és inspirációk a tanulásban;
- megfigyelések, visszajelzések, (ön)reflexiók;
- erősségek a gyakorlatban – projektmunkák;




VISSZAJELZÉS HALLGATÓKTÓL:


“Nagyobb lett az önbizalmam és egyre pozitívabban állok a jövőmhöz.”
“Könnyebben építek ki új kapcsolatokat, és a meglévők minőségét is javítani tudtam. Jobban bízok magamban, és másokat is jobban tudok motiválni.”


“Szerintem a kurzus erőssége az, hogy rávilágított, hogy hogyan kezeljem a diszlexiámat, és önmagamat becsüljem, mert egy értékes ember vagyok.”


“A kurzus erőssége az, hogy csoportfoglalkozás és figyelünk egymásra illetve hogy tekintettel vagyunk a másikra és így segítjük egymást.”


“Ajánlanám minden olyan embernek aki elbizonytalanodott és meggyötört, mivel az órák alkalmával mindig jobban éreztem magam mint mikor beléptem a terembe.”




Hatékony tanulás felsőfokon (Speciális képzési igényű hallgatók számára)


Marunák Máriának tanulásmódszertani kurzusát az évek alatt több ezer hallgató végezte már el, és amelyen szerzett tudást sikerrel alkalmazta a felsőoktatásban. Az utóbbi években külön hirdetünk SKI hallgatóknak is kiscsoportos tanulásmódszertani kurzust a tanárnővel, hogy Ti is minél sikeresebben tudjátok teljesíteni a felsőoktatásban előttetek lévő akadályokat !
Kutatások által igazolt jelenség, hogy a felsőoktatásban tanulók jelentős többsége a tananyag memorizálásával, „magolásával” kívánja a kurzusait teljesíteni, ami minden bizonnyal hozzájárul a sikertelenséghez, ezáltal a lemorzsolódáshoz. Az SZTE-n stratégiai cél a hallgatók sikerességének, előmenetelének támogatása, a lemorzsolódás csökkentése, a diplomaszerzés elősegítése, amelyhez szükséges az egyetemisták tanulásmódszertani ismeretekkel való felruházása is.


VISSZAJELZÉS HALLGATÓKTÓL:


“Tanulási szokásaim fejlesztése miatt választottam ezt a kurzust, viszont sokkal többet kaptam tőle mint vártam. Nem csak a jegyeim javultak és kialakult egy helyes, rendszeres folyamat a tanulásom a kapcsán, a magánéletemben is sokkal rendszerezettebb vagyok, jobb a közérzetem, illetve sportolni is elkezdtem így kialakítva egy egész napos rutint magamnak. Sokkal tudatosabban állok neki felkészülni egy vizsgára, vagy dolgozatra mint eddig bármikor, viszont tudom hogy még rengeteg dologban kell fejlesztenem magam. Már nem halogatok úgy mint az elején, nem vagyok szétszórt és általában kellőképpen fel vagyok készülve az adott számonkérésre, köszönhetően ennek a kurzusnak!”


További lehetőségek a hatékonyabb tanuláshoz:
E-learning kurzus
A Hatékony tanulás I. e-learning kurzust 1 kredittel, vagy kredit nélkül is elvégezheted. Kiváló alapot biztosít számodra a mélyebb tanulási önismerethez, a hatékony tanulási szokások kialakításához és az eredményességedet támogató technikák, stratégiák elsajátításához.
A kurzust itt éred el: https://eta.bibl.u-szeged.hu/3792/



VISSZAJELZÉS HALLGATÓKTÓL:
“Köszönöm szépen a kurzust, nagyon hasznosnak találtam, és a jövőben szeretnék résztvenni az erre épülőkön is. Külön köszönöm a videós anyagokat, mert azok nagyon jó kiegészítései voltak számomra az írott részeknek. Szerintem ezt a kurzust mindenkinek ajánlott lenne elvégezni, mert olyan hasznos elemei is voltak, amiket a későbbi életben is érdemes alkalmazni. A gyakorlati tippek nekem nagyon sokat segítettek, naponta alkalmazom őket. A kitöltős feladatokat elküldtem a barátaimnak is, mindenkinek tetszettek. Jó témákat adott a kurzus beszélgetésekhez, és mankót, a fontosabb döntéseim átgondolásához. Az egyetemen ez az első olyan kurzusom, ahol szóba került a párkapcsolat és a tanulás viszonya, amiért nagyon hálás vagyok. Erről az időbeosztás kapcsán esett szó; ekkor gondoltam át mélyebben, hogy szükségem van egy új rendszerre, amiben minden számomra fontos dolog helyet kap, és ami már egy fokkal kevésbé hektikus, kevésbé impulzív. Sikerült rendszert vinnem ezáltal a magánéletembe és a tanulásba is, bár vannak még nehézségek, de haladok lassanként.”


Jegyzet
Hogyan tanul a sikeres egyetemista?: tanulásmódszertani útmutató felsőoktatásban részt vevő hallgatók számára. (Tarkó Klára; Marunák Mária; Szenes Márta; Rúzs Molnár Krisztina; Lippai László; Nagy Gyula, 2021)
A jegyzetet innen tudod letölteni: https://eta.bibl.u-szeged.hu/5684/